Er is mij gevraagd om het verhaal te vertellen van het bedrijf dat ik opgericht heb na de geboorte van mijn dochter. Ik ben Kathy, en ik ben geboren en getogen in Los Angeles, maar mijn ouders zijn beide Nederlanders en via hun heb ik de taal geleerd. Na mijn carrière bij EY en KPG vond ik de liefde van mijn leven, trouwde en werd zwanger. Tijdens mijn zwangerschap heb ik me verdiept in het ondernemerschap, maar het leek me allemaal maar wat saai.
Totdat ik een feest organiseerde, samen met een vriendin van me, Samantha. Het feest werd een succes, zo hoorden we achteraf. Zelf hebben we er niets van meegekregen, tot onze grote irritatie, want we waren vijf weken met de organisatie bezig geweest. Toen we de volgende morgen de bende aan het opruimen waren, vroeg Samantha of meer mensen dit zo zouden ervaren. Dezelfde middag zaten we bij mij aan de keukentafel om onderzoek te doen. Uit ons onderzoek bleek dat 40% van de mensen die we gevraagd hadden, precies eenzelfde ervaring gehad hebben in het verleden.

Een bedrijf is geboren

Samantha en ik besloten om er een bedrijf van te maken en begonnen met het opzetten van de plannen. We kwamen er al snel achter dat we dit nooit zelf zouden kunnen regelen. Ons startkapitaal was prima, maar zonder de goede connecties zouden we nergens komen. Gelukkig werkte Samantha in de horeca en wist zij al snel de juiste mensen aan de lijn te krijgen.
Deze samenwerkingen hadden een effect waar we niet op gerekend hadden. De aanbieder van verschillende locaties had een evenementenplanner nodig en wilde direct gebruikmaken van onze diensten. Het werd een groot succes en we kregen een contract aangeboden voor 12 feesten in het eerste jaar. Dat was het moment waarop we inzagen dat we moesten expanderen.

DansMaarLekkerWeg op dit moment

Het bedrijf bestaat al lang niet meer uit twee mensen. We zijn met 14 mensen elke dag bezig met het organiseren en opzetten van feesten. Daarnaast hebben we 25 mensen in dienst op freelancebasis. Hieronder vallen de visagisten, de dj’s en de mensen die het transport voor ons regelen. Gezien we nog altijd veel aanvragen krijgen en eerdaags onze eerste eigen locaties zullen openen, is de kans groot dat we weer op zoek moeten naar meer mensen die in ons bedrijf aan de slag kunnen.

Hoewel het bedrijf veel groter geworden is, is de slogan en de opzet hetzelfde gebleven door de jaren heen. ‘Word gast op je eigen feest’ is de slogan waarmee we ons er constant aan herinneren wat de doelstelling is van onze diensten. Tegelijkertijd streven we ernaar om elk feest beter te maken dan het vorige feest dat we georganiseerd hebben, tegen de meest eerlijke prijs voor iedereen. Dat is belangrijk omdat onze klanten zo een betaalbaar feest krijgen, en onze partners ook een eerlijke prijs kunnen krijgen voor de samenwerking die zij leveren. Op die manier heeft niet alleen DansMaarLekkerWeg een toekomst, maar het complete netwerk dat we opgebouwd hebben ook.